sobota, 11 stycznia 2014

Prologue

Horan usiadł na czarnej sofie bezwiednie przeskakując po kanałach telewizyjnych.  Jedyną rzeczą, którą teraz, po całym dniu papierkowej roboty potrzebował była puszka złocistego, schłodzonego piwa, jednak ze zwykłego lenistwa ułożył się wygodniej na meblu zadowalając swoje pragnienie samym wyobrażeniem napoju.
Młody policjant źle znosił tak nagłą zmianę otoczenia i nie ukrywał, męczyła go rutyna, której z każdym dniem coraz bardziej nabierał. Widział jednak w Londynie duże możliwości, a zawsze kiedy przed oczami stawał mu obraz jego dumnej matki zapał znów powracał.  Plusem był również fakt, że blondyn spełniał swoje dziecięce marzenia, co dodawało mu determinacji w chwilach zwątpienia. Który chłopiec nie chciałby zostać policjantem, w dodatku na wydziale śledczym?  Tam zawsze się coś dzieje, szczególnie w takim mieście jak to, które jest wręcz przesiąknięte odorem bezprawia i ciągłych morderstw. Były jednak dni, kiedy ”robaczki” (jak to zwykli mawiać starsi koledzy na posterunkowych) musiały odwalać całą ”brudną robotę, a tego Niall nienawidził z całego serca. Wiedział jednak, że mimo wszystko jest ogromnym farciarzem i ma ten zaszczyt wchodzenia na teren zbrodni.
Chłopak cicho zaklął słysząc głośną melodię swojego dzwonka. Leniwie przyłożył telefon do ucha uprzednio naciskając zieloną słuchawkę.
- Słucham – wychrypiał słabym głosem, brak towarzystwa, z którym można by w wolnej chwili porozmawiać  dawał się we znaki.
- Masz robotę, Horan, jestem pewny, że się ucieszysz – blondyn rozpoznał brzmienie swojego kolegi z pracy, Mursa. Wbrew pozorom nie licząc ciągłych oklepanych żartów o piersiach i humorkach kobiet Olly nie był taki zły, wiele pomógł Niallowi. Było to może spowodowane tylko tym, że sam pracował tu od roku i doskonale wiedział jakie są początki? Cóż, byli dla siebie jak bracia.
Oczy Irlandczyka automatycznie powiększyły się niczym u małego dziecka, które przed sekundą dostało zabawkę. Po tonie głosu przyjaciela i syrenach dobiegających ”z oddali” stwierdził, że nie będzie to znowu nudna robota w biurze, a nareszcie prawdziwa akcja. Z trudem powstrzymał się od uśmiechu, ponieważ przeczuwał, iż jest związane z tym morderstwo i po prostu mu nie wypada.

*
                Niall niemalże na jednym wdechu ubrał się w swój roboczy mundur i popędził na miejsce wyznaczone przez Mursa. Zaparkował samochód na poboczu jednej z najdroższych ulic Londynu i od razu przez jego głowę przeszły miliony scenariuszy zdarzeń, które mogły tu zajść, lecz postanowił, że najpierw dokładniej pozna sytuację, a dopiero potem weźmie się za ogólną ocenę.
                Przeszedł przez żółtą taśmę wymachując legitymacją policyjną (która była jego kluczem do szczęścia) komisarzom stojącym obok po czym pokierował się w stronę wejścia do apartamentu. Z zewnątrz dom wyglądał jak na jego oko wspaniale, białe ściany z gdzieniegdzie ceglanymi dodatkami, dwa piętra, duże okna, czerwony dach i ogromny, drewniany balkon. Niall w jednej chwili uświadomił sobie, że to tylko północne ”skrzydło” budynku, więc z pozostałych trzech stron musi wyglądać to równie dobrze, a nawet lepiej. Wszedł do środka i od razu uderzył go swąd spalenizny, który najprawdopodobniej – według jego domyśleń – dobiegał z salonu.
- Nieźle to wygląda, prawda? – chłopak poczuł szturchnięcie w plecy, a do jego uszu dobiegł znajomy głos Olly’ego. – Ciekawe ile musiałbym pracować na taką chatę… Prawie poszło z dymem… - młody mężczyzna podrapał tył swojej głowy tym samym obracając się wokół własnej osi i analizując straty.
- A więc co się tak właściwie tutaj stało? – Horan odwrócił się w stronę przyjaciela ignorując jego zawodzenia na temat spraw finansowych.
- Morderstwo, dwudziestoletnia dziewczyna, jakaś aktorka czy coś… Piosenkarka! Właśnie! O takim zespole jak One Direction słyszałeś? Dziewczyna jednego z nich…  Dostała rurą w głowę, sprawca ją podpalił, aby zamaskować ślady, ale sprzątaczka minutę po zdarzeniu weszła do domu i zadzwoniła po policję i straż – młody mężczyzna zmarszczył brwi jakby próbując sobie przypomnieć więcej szczegółów.
                Niall jeszcze raz rozejrzał się po domu, który do najbiedniej urządzonych nie należał.   Białe ściany z czerwonymi wzorami, ciemne, dębowe meble, bordowa kanapa stojąca na podłodze o takim samym ubarwieniu jak umeblowanie i biały dywan, na którym funkcjonariusze zabezpieczali ciało.
                Irlandczyk zdał sobie sprawę, że zabójstwo nie mogło być przypadkiem, a interesem w który wmieszani są zawodowcy. Konkretny powód, dobrze zaplanowana akcja, nie będzie łatwo. Chłopak miał już zadać kolejne pytanie Olly’emu kiedy doszedł do niego jeszcze jeden znajomy głos, brzmienie, które nie należało do jego ulubionych.
- Kogo ja tu widzę! Horan! Mam dla ciebie wspaniałą wiadomość! – Nick zaśmiał się serdecznie do Nialla podając mu dłoń. Ilekroć blondyn nie dotykałby tej szorstkiej dłoni  tyle razy przez jego ciało przechodziły niemiłe dreszcze.
                Grimshaw. Czasami młodemu mężczyźnie przychodziło na myśl, że jego identycznie jak wszystkich zwyrodnialców powinno się zamykać w więzieniu, lecz jedynie, aby przestał nieustannie kłapać językiem. Chłopak mógłby przysiąc, że bardziej fałszywej osoby w życiu nie poznał. Najgorszy w tym demonie był ten irytujący, cwany uśmieszek, który niczym u zdemoralizowanego nastolatka przenigdy nie schodził z twarzy.
- Z tej racji, że wyjeżdżam na urlop i mnie niestety ominie ta przyjemność zadecydowałem, że zastąpi mnie właśnie pan. Wszystkie potrzebne papieru podam ci, kolego już zaraz i pozostaje mi życzyć ci jedynie powodzenia – Nadkomisarz podał młodszemu stos dokumentów jedynie mrugając na odchodne.

                Po raz kolejny Niall został przez niego oszołomiony. Postęp otępiania Horana tym razem jednak przekroczył wszelkie bariery i jedyną rzeczą, które biedak mógł zrobić było mruganie. Po prostu stał na środku nadpalonego salonu trzymając stertę kartek, między nieprzyjemnym zapachem dymu i ludźmi, którymi miał kierować. On. Dwudziestotrzyletni chłopak z zaledwie czterema miesiącami doświadczenia na krzyż. 


***
Cześć wszystkim! Oto przybywam z prologiem najnowszego opowiadania J Zdaję sobie z tego sprawę, iż jest krótki, ale chcę, aby ten blog był tajemniczy, więc nie mogłam wiele zdradzić. Liczę na szczere komentarze, ale mam nadzieję, że wam się spodoba.  Wszelkie pytania lub propozycje możecie zadawać tu, w komentarzach lub TU (ostrzegam jednak, że dla anonimowych askowiczów mogę być niezbyt miła, haha). Jeśli chcecie być informowani również możecie pisać (informuję tylko przez twittera) :).

62 komentarze:

  1. Cudowny! Opowiadanie zapowiada się ciekawie. Osoby, które "grają" bohaterów są moimi ulubieńcami. Świetnie piszesz, więc bardzo chętnie będę czytać opowiadanie. Możesz mnie informować na tt? Moja nazwa - @_RanaHoren_ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie się zaczyna! Może dziać się dużo i z chęcią będę czytać dalej :) Czekam z niecierpliwością na pierwszy rozdział!

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę czytać :)
    Zapraszam do mnie - inscrutable-harrystyles-ff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. OMG!! CIEKAWIE SIĘ ZACZYNA! NAPEWNO BĘDE CZYTAĆ DALEJ ;)) MOGŁABYŚ MNIE INFORMOWAĆ? MÓJ TWITTER: @_deynn__ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No, no.
    Ciekawie się zaczyna.
    Czekam na dalsze rozdziały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie się zaczyna. :)
    Czekam na nowy rozdział i życzę dużo weny!
    Czy mogłabyś mnie informować na tt?
    ~@ilypena.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miliony scenariuszy to w głowie mam ja teraz xD Zabili Pezz, tak? Coś czuję, że mnie to wciągnie. Jeszcze takiego czegoś nie czytałam, więc może być dobre, weny!

    OdpowiedzUsuń
  8. NIE CZYTAM OGÓLNIE O ONE DIRECTION (WG JEDNO FF TYLKO CZYTAM, WHAT EVA) ALE FAJNIE SIĘ ZAPOWIADA :) MASZ TALENT, ALE TO JUŻ CI PISAŁAM :) MOŻESZ MNIE INFORMOWAĆ? @DameYammouni :]

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny xd a zrobisz zwiastuna tylko że filmik ? <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się jak piszesz. Myślę, że to będzie naprawdę genialne opowiadanie! Zapraszam do siebie, http://hypnnotist.blogspot.com/ :) M x

    OdpowiedzUsuń
  11. Prolog świetny. I wcale nie krótki. Opowiadanie zapowiada się ciekawie. Niall jako policjant? One Direction istnieje ale bez niego?
    Hm, do tego martwa, dziewczyna któregoś z nich w dodatku piosenkarka. To pewnie Pezz, szkoda :(
    Wcześniej nie spotkałam się jeszcze z takim opowiadaniem więc mam nadzieję że będzie świetne. Zresztą co ja mówię już zapowiada się niesamowicie. Życzę weny x

    OdpowiedzUsuń
  12. Super :* jak sa fajne blogi to czekam na zwiastun (filmik) :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm tajemniczo!
    Prolog wcale nie taki krótki i bardzo wciągający. Na pewno będę czytać!
    Byłabym wdzięczna za informacje o nowych rozdziałach na tt @Best_CrazyMOFO

    OdpowiedzUsuń
  14. oryginalny pomysł, już mi się podoba! ;) mozesz mnie informować @czikita139 ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham czekam na 1 rozdział <333

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny początek. na pewno będę czytać! mogłabyś mnie informować? - @ilovemybeau
    pozdrawiam xx

    OdpowiedzUsuń
  17. Zajebiście się zaczyna ♥
    Czekam na nn :)
    @Niall_potato69

    OdpowiedzUsuń
  18. Całkiem ciekawe ;) Mam nadzieję, że Horan znajdzie sobie towarzyszkę żeby bardziej urozmaicić to opko ;) Proszę informuj mnie o następnych rozdziałach ---> @1Directionerka1



    PS ILY <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaczyna się interesująco ;) Pisz szybko następny. Pozdrowionka xx
    PS. informuj mnie na tt -@Barbara12544949

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytam wszystkie blogi o 1D i na razie ten zapowiada się na najlepszy <33
    Twitter- @Knapczyk9

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow !! Świetnie się zaczyna :)
    Jakbyś mogła to poinfotmuj mnie na tt jak będzie pierwszy rozdział :) @gaba8507

    OdpowiedzUsuń
  22. Zajebisty <3
    ZEN xx

    OdpowiedzUsuń
  23. super się zaczyna, ale nie ma nic o Edzie :(((

    OdpowiedzUsuń
  24. asdfghjkiuytredvbn
    Theo xx

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniały jestem zachwycona <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Z racji ze nie umiem pisac madrych komentarzy wyraze sie tak xfukklpohfddukkncfyiknvddtg
    ((@1Dakalife_x))

    OdpowiedzUsuń
  27. Z racji ze nie umiem pisac madrych komentarzy wyraze sie tak xfukklpohfddukkncfyiknvddtg
    ((@1Dakalife_x))

    OdpowiedzUsuń
  28. Niall jako policjant ? Tego jeszcze nie widziałam a oczy.
    Oryginalny pomysł.
    Zaciekawiła mnie właśnie ta aura tajemniczości wokół prologu.
    Czekam na kolejny rozdział !
    @LetsBeMahomie

    OdpowiedzUsuń
  29. po raz pierwszy widzę go w takiej roli ale to jest świetne
    zaciekawiłaś mnie, czekam na następny rozdział :)
    masz świetny styl pisarski.
    gdybyś mogła poinformować kiedy następny rozdział
    tt: @absuardo

    OdpowiedzUsuń
  30. Niall policjant? mm, zaczyna się ciekawie. :)
    świetny pomysł!
    tt: @harryzajarany x

    OdpowiedzUsuń
  31. Zaczyna się bardzo ciekawie a przede wszystkim i tajemniczo :) @Herrrrrrrro

    OdpowiedzUsuń
  32. Zaczyna się bardzo ciekawie a przede wszystkim i tajemniczo :) @Herrrrrrrro

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny zarys fabuły, postaci idealnie dobrane. Masz dobry styl pisania, oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetnie się zapowiada i oryginalna fabuła :3
    Proszę o info o nn @xAgata_Sz xx

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetnie się zapowiada i oryginalna fabuła :3
    Proszę o info o nn @xAgata_Sz xx

    OdpowiedzUsuń
  36. super początek :)

    OdpowiedzUsuń
  37. soł qól XD
    A tak serio, to serio super, taki wciągający. Nie mam pojęcia, który to twój blog, ale mam nadzieję, że ten będzie dociagniety do końca :D
    ej, będzie jakaś dziewczyna? hehe
    masz mnie informować, ziomuś xd
    kinia :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Boski!!
    Koniecznie mnie informuj!
    @Hazza_OMFG

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapowiada się całkiem ciekawie.. :)
    Jeśli możesz, to mnie informuj.
    + Jeszcze raz wszystkiego najlepszego! :D
    @hi_hazz

    OdpowiedzUsuń
  40. Zayebiste boje sie troche mojej roli tutaj xD

    @MirrorPlz

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetnie się zapowiada! Dopisz szybko pierwszy rozdział.
    Nie mogę się doczekać.
    Życzę weny i pozdrawiam. / @LibertyWalk_99

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak ja lubie takie historie *.*
    Będę zaglądać tu często :)
    @jabrzydal

    OdpowiedzUsuń
  43. Super się zaczyna !

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. ja pierdziele zaciekawiłaś mnie i nie mogę się doczekać do następnego buahaahhaha :D
    Horan jako policjant... nie spodziewałam się tego...
    Coś przeczuwam co będzie dalej słońce...
    Zadziw mnie :D xx

    OdpowiedzUsuń
  45. O kur** Horan jako policjant! Nie ogarniesz. Ale zajebiście się zapowiada, al ja już CHCĘ rozdział, PROOOOOOSZĘ! xx ~ @CatHarry69

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo fajnie się zapowiada. Podoba mi się to, że Niall jest tu przedstawiony jako policjant, bo nigdy nie spotkałam się z innym takim opowiadaniem. Jestem bardzo ciekawa 1 rozdziału i będę niecierpliwie na niego czekać! <3
    Jeśli to nie kłopot, to mogłabyś informować mnie o nowych rozdziałach? @Horaanowa
    Również zapraszam na swojego bloga, w którym występuje One Direction i Little Mix, ale nie są oni sławni. Głównymi bohaterami są Harry i Jade. Harry aka Dark xd Mam nadzieję, że spodoba ci się :))
    http://fanfiction-on-harry-styles.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Pierwszy raz spotykam się z opowiadaniem gdzie Horan jest policjantem i nie moge doczekać się 1 rozdziału :)
    Możesz mnie informować? :)
    @Luuv_my_Nialler

    OdpowiedzUsuń
  48. WOW Cudowny *.* bardzo mnie ciekawi co sie dalej stanie:)
    @luvmyirishboyy

    OdpowiedzUsuń
  49. Zostałaś nominowana do Liebster Awards. Więcej informacji tutaj: http://fanfiction-on-harry-styles.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Hdjsudgdjdjdudhdhsjsjjdjdu <- Moja pierwsza reakcja. *bierze głęboki oddech żeby się uspokoić i jakoś skleić wypowiedź*




    Wow, super się zaczyna! Pomysł bardzo oryginalny, na pewno będę czytać! Życzę weny i niecierpliwie czekam na następny rozdział xx zapraszam też do siebie (sorka za spam) babyfanfiction.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jeden z najlepszych blogów jakie czytałam *-*

    OdpowiedzUsuń
  52. CUDOWNY!!!!!!!!!!!!!!!!!
    No i Niall aka policjant to takie hdsihnvkcjxzjdishidujzlkmkzxnjcnxujcz
    pozdrawiam x
    @ignorance__xx

    OdpowiedzUsuń
  53. Fajnie się zapowiada, fajny pomysł i liczę na to że równie fajnie go rozwiniesz! :D Będę czytać xx

    OdpowiedzUsuń
  54. Fajnie się zapowiada :)
    Zapraszam do mnie: http://thedarkness-fanfiction.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Zapowiada się super, będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń